EKLEM İÇİ ENJEKSİYON

Eklem enjeksiyonu, eklem içine uygulanan ilaç enjeksiyonlarını ifade eder. Eklem içi ilaç uygulamaları sıklıkla eklemin hastalığı veya bozukluğuna bağlı olarak ortaya çıkan semptomları gidermek amacıyla uygulanmaktadır.Eklem İçi Enjeksiyon Çeşitleri Arasında;

Kortikosteroidler

Eklem içi tedaviler en yaygın kullanılan ardan biri kortikosteroidlerdir. Dizdeki osteoartrit (kireçlenme) , akut gut ve romatoid artrit tedavisinde sıklıkla kullanılır.

Hyaluronik Asit

Hyaluronik asit, eklemleri yağlayan sinovyal sıvılarda bulunan doğal olarak oluşan bir maddedir. Dizde kireçlenme nedeni ile bu madde hızla parçalanabilir ve yok olabilir. Eklem içi diz sıvısının yok olması, eklemlerde büyük hasara sebep olabiliyor. Bu nedenle eklem içi enjeksiyonlar; eklemlerde kayganlığı artırmak, ağrıyı azaltmak ve eklemdeki hareket aralığını iyileştirmek için kullanılmaktadır. Hyaluronik asit enjeksiyonları genellikle üç ila beş hafta boyunca planlanmış olarak uygulamaya konulmaktadır.

Lokal Anestezikler

Lokal anestezikler bazen artroskopik cerrahiyi takiben bir ağrı kesici şekli olarak eklem içi enjeksiyonlar ile birlikte verilmektedir. Ancak, araştırmalar sonucunda eklemdeki kondrositleri (kıkırdakta bulunan tek hücreliler) bozabileceğini öne sürdüğü için inceleme altına alınan bir uygulamadır. Uzman doktorlar tarafından kontrollü şekilde yapılması gereken lokal anestezikler ağrının azalmasında etkilidir.

Botulinum Toksini

Botox enjeksiyonları, ağrılı diz eklemi kireçlenmesinde güvenli ve etkili ağrı kesici rolündedir.

Trombosit zengin plazma

Trombositten zengin plazma (PRP) kişinin kendi kanından elde edilmektedir. Uygulama, kanın plazma olarak bilinen sıvı kısmını içerir.

Hangi Durumlarda Eklem içi Enjeksiyonlar Yapılabilir ?

– Tek eklem ile sınırlı iltihabi eklem hastalıkları (inflamatuvar monoartrit),
– Osteoartrit (kireçlenme),
– Bursit,
– Tenosinovit
Yukarıda belirtilen hastalıkların varlığında eklemdeki ağrıyı azaltmak, enflamasyonu baskılamak ve eklem içi yapıları tamir etmek için eklem içi enjeksiyonlar tercih edilebilir.

Genel veya tıbbi sorularınız için güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçebilirsiniz.

Doç.Dr. Selcan Yılmaz Klinik

Çalışma Saatlerimiz