GRASTON TEKNİĞİ

Graston tekniği; alet destekli yumuşak doku mobilizasyonu olarak bilinen bir manuel terapi şeklidir. Yumuşak doku mobilizasyonunun kanıta dayalı ve yenilikçi bir yöntemidir. Graston tekniği, vücudun farklı bölgeleri için özel olarak tasarlanmış titanyum kaplı metal aletler kullanılarak yapılır.

Ana hedefi; yapışık dokuları açıp, dolaşımı arttırarak yumuşak doku için daha iyi bir iyileşme ortamı sağlamak ve hastanın ağrısını azaltmaktır. Teknik fizyoterapistler tarafından sıklıkla tercih edilmektedir.

Nasıl Uygulanır?

Uygulama yapılacak yumuşak doku üzerine krem/yağ sürülerek dokuda kayganlık elde edilir. Daha sonra yapılacağı bölgenin şekline göre tasarlanmış enstrümanlar yardımıyla özel teknik ve açılarla uygulanır. Uygulama sırasında herhangi bir ilaç kullanımına gerek yoktur ve hastalar herhangi bir ağrı hissetmemektedir.

Uygulama diğer manuel terapi yöntemleri ve egzersizlerle desteklenmelidir. Graston tekniği rehabilitasyonun içine katıldığında ve deneyimli fizyoterapistler tarafından uygulandığında, yumuşak doku disfonksiyonunun neden olduğu hareket kısıtlılığını düzeltmede, ağrıyı azaltmada etkili olan başarılı bir uygulamadır.

Graston Terapinin Etkileri

• -Uygulanan bölgede kan dolaşımını arttırarak iyileşmeyi hızlandırır.
  • -Yaralanma sonrası oluşan bölgesel ödemin dağıtılmasını sağlar.
  • -Yumuşak dokudaki yapışıklıkları çözerek ağrıyı azaltır.
  • -Ağrısız fonksiyonel aktiviteyi destekler.
  • -Fasya dokusunun gevşetilmesini sağlar.

Graston Tekniğinin Kullanıldığı Durumlar

Graston tekniği birçok farklı durumda, tedaviyi desteklemek amacıyla uygulanabilir. Boyun, sırt, bel ağrıları, omuz ve kalça ağrısı, fibromiyalji, tetik parmak, tenisçi ve golfçü dirseği, skar doku varlığı gibi birçok farklı hastalığın tedavisinde kullanılabilir.

Genel veya tıbbi sorularınız için güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçebilirsiniz.

Doç.Dr.Selcan Yılmaz Klinik

Çalışma Saatlerimiz