HILL TERAPİ

Hidroterapi, su içi tedavi ya da havuz rehabilitasyonu olarak da bilinen bir tedavi yöntemidir. Fizyoterapinin alt dallarından biri olan hidroterapi, geniş bir uygulama alanına sahiptir. Suyun mekanik, kimyasal ve termal özelliklerini kullanarak kas iskelet sistemi, sinir sistemi, solunum sistemi ve kardiyovasküler sistem rahatsızlıklarının rehabilitasyonuna yardımcı olan bir tedavi tekniğidir.

Su; kaldırma kuvvetinin etkisiyle, vücut üzerindeki yerçekimi etkisini azaltır ve kişinin gerçek ağırlığının %10 kadarını taşır. Bu özelliği sayesinde su dışında yapılan egzersizlere göre avantaj sağlamaktadır çünkü kişinin eklemlerine fazla yük binmesini engeller. Kişinin hareketlerini daha kolay, ağrısız ve aktif bir şekilde yapmasına olanak tanır.

Kişi su içerisinde daha rahat hareket edebildiğinden; yürüme ve kuvvetlendirme egzersizlerini daha kolay yapabilir. Suyun viskozite özelliği sayesinde hareketin sabit hızla yapılması sağlanır. Hız arttıkça dirençte artacağı için erken dönemde güvenli bir şekilde kasların kuvvetinde ve dayanıklılığında artma meydana gelir. Aynı zamanda suyun hidrostatik basıncı su içinde bulunan vücut parçalarına her yönden eşit düzeyde basınç uygular ve düzgün bir destek sistemi oluşturur ve vücut dengesinin geliştirilmesini sağlar.  Ayrıca suyun sıcaklığı; kasların gevşetilmesini sağlar. Kan akımını arttırır ve ağrıyı azaltır. Tüm bu özelliklerinin yanında; kişiler için su içerisinde hareketlerin kolaylaşması kişilerin tedaviye olan güvenini ve iyileşme motivasyonunu arttırmakta ve kişilerin iyileşme süresini kısaltmaktadır.

Hastalığın türüne ve fonksiyonel kayıpların derecesine göre egzersizlerin şiddet ve süresi belirlenir. İyileşmenin süresi her hastaya göre değişiklik gösterebilmektedir. Hidroterapi fizyoterapistlerin eşliğinde yapılır ve kişinin yüzme bilmesi şart değildir.

Hidroterapinin Kullanıldığı Rahatsızlıklar Nelerdir?

• -Hemipleji (İnme)
  • -Omurilik yaralanmaları
  • -Serebral Palsi (CP)
  • -Parkinson,multiple skleroz (MS)
  • -Diz ve kalça kireçlenmeleri
  • -Bel ve boyun fıtıkları
  • -Kırık ve cerrahi işlemler sonrası
  • -Yürüme güçlüğü
  • -Denge problemleri

gibi bir çok hastalığın tedavisinde güvenle tercih edilebilir.

PRP’nin ağrı tedavisinde en çok kullanıldığı alanlar nelerdir?

Rektal Ozon Tedavisi

Rektal ozon tedavisinde ozon molekülleri, besinler veya makattan fitil şeklinde verilen ilaçlarda olduğu gibi bağırsak cidarında bulunan hücreler tarafından emilerek kana karışır. Bağırsaktan emilerek kana karışan bütün besinler ve kimyasallar gibi ozon da dolaşımla doğrudan karaciğere gider.
Ozon, karaciğerden geçerken tüm hücreler ozon ile temas etmiş olur. Bu temas sırasında hücrelerin antioksidan kapasiteleri yükselir. Karaciğerde iltihabi bir süreç (hepatit) bulunuyorsa bu iltihabi bir süreç geriler. Buna bağlı olarak karaciğer enzimleri normale döner ve virüs yükü anlamlı derecelerde azalır.
Zararlı bakterileri, virüsleri, mantarları ve protozoayı ortadan kaldırır
Oksijen Metabolizmasını uyarılır.
Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Enflamasyon şiddeti azalır.

Meet Our Doctors

Our administration and support staff all have exceptional people skills and trained to assist you with all medical enquiries. Doctors will be available from 8 am : 12 am , kindly call to confirm your Appointment.

Genel veya tıbbi sorularınız için güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçebilirsiniz.

Doç.Dr.Selcan Yılmaz Klinik

Pazartesi-Cuma       10.00 – 19.00