KİNEZYO
BANTLAMA TEKNİĞİ

Kinezyo bantlama tekniği; 1973 yılında Japon Dr.Kenzo Kase tarafından bulunan ve geliştirilen, son 10 yıldır birçok ülkede yaygınlık kazanan, etkili bir tedavi yöntemidir.

Eklemlerin hareketleri üzerinde sınırlandırıcı bir etki yaratmadan hareket serbestliği sağlaması, hareketle ciltte oluşan gerilme ve gevşemelere uyum sağlayabilmesi kinezyo bantın tercih edilebilir olmasının belirli özelliklerindendir. Kinezyo bantların yapısında, ciltte alerjik reaksiyon oluşturabilecek lateks veya herhangi bir kimyasal madde yoktur ve suya karşı dirençli yapıdadır. Bu özelliğinden dolayı bant cilt üzerindeyken duş almak ya da uygulama bölgesini yıkayabilmek mümkündür. Bant farklı renklerde üretilmektedir ve renkler herhangi bir anlam ifade etmemekle birlikte; her renk materyal olarak aynı özellikte olup, uygulamada farklı renklerin seçimi uygulamayı yapan uzmanın ya da hastanın tercihine bırakılmıştır.

Kinezyo bantlama tekniği nedir ve nasıl yapılır?

Kinezyo bantlama tekniği, özel elastik bantlar kullanılarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Bu teknikte, bantlar cilt üzerine yapıştırılarak kas ve eklem hareketlerini destekler veya sınırlar. Kinezyo bantlama, kaslara, eklemlere ve doku yapılarına uygulanan gerilme ve geri tepme prensiplerine dayanır.

Kinezyo bantlama tekniği süreci ne kadar sürer ve hangi adımları içerir?

Kinezyo bantlama tekniği süreci, hastanın durumuna, tedavi hedeflerine ve terapi planına bağlı olarak değişir. Uygulama süresi genellikle 15-30 dakika arasında değişir. Terapist, kinezyo bantları doğru şekilde cilde uygular ve bantların gerektiği şekilde gerilimini ayarlar. Kinezyo bantlama tekniği, genellikle kısa süreli bir tedavi planıdır ve terapist tarafından belirlenen seans sayısına göre düzenlenir. Süreç, hastanın ilerlemesine bağlı olarak değerlendirilir ve gerektiğinde tedavi planı güncellenebilir.

Kinezyo bantlama tekniğinin faydaları nelerdir?

Kinezyo bantlama tekniğinin birçok faydası vardır. Bu teknik, ağrıyı azaltır, kas dengesini sağlar ve kas gücünü artırır. Kinezyo bantlarının gerilim ve elastik özellikleri, hareket aralığını artırır ve eklem stabilitesini iyileştirir. Ayrıca, kan dolaşımını artırarak iyileşmeyi hızlandırır ve ödem (şişlik) kontrolünü destekler. Kinezyo bantlarının cilde uygulanan hafif basınç, proprioceptive (beden farkındalığı) duyusunu artırır ve kasların daha iyi çalışmasını sağlar.

Kinezyo bantlama tekniği  hangi durumlarda kullanılır?

Kinezyo bant uygulamaları, birçok tekniğin birleştirilmesi ve tıbbi tedavi ile kombine edilerek kullanılan, özel bir eğitim alındıktan sonra yapılması beklenilen uygulamalardır. Klinikte fizyoterapistler tarafından çok sık kullanılan kinezyo bantlama; genellikle ağrının, şişliğin ve ödemin azaltılmasında, kas aktivitesi ve fonksiyonun arttırılmasında kullanılır. Bant birçok alanda, bir yaş aralığı olmaksızın uygulanabilir.

Hangi durumlar ve yaralanmalar Kinezyo bantlama tekniği gerektirir?

Kinezyo bantlama tekniği, çeşitli durumlar ve yaralanmalar sonucunda gerekebilir. Bu durumlar arasında kas zorlanmaları, kas yırtılmaları, eklem ağrıları, tendinit, postüral sorunlar, spor yaralanmaları, bursit, kireçlenme ve omuz, sırt, boyun, diz veya ayak bileği gibi bölgesel ağrılar yer alır.

Tedavi süresi, hastanın durumuna ve iyileşme hızına bağlı olarak değişebilir. Tedavi sürecinde, terapist hastanın durumunu değerlendirir, kinezyo bantlarını uygular ve gerekirse bantların konumunu ve gerilimini ayarlar. Hastalar, kinezyo bantlarını uyguladıkları sürece normal günlük aktivitelerine devam edebilirler. Ancak, kinezyo bantlama süreci, tedavi planına ve hastanın ihtiyaçlarına bağlı olarak farklı adımlar içerebilir.

– Eklem ve kas ağrıları

– Yumuşak doku travmaları

– Bölgesel kas spazmları

– Ödem

– Lateral epikondilit (Tenisçi dirseği)

– Medial epikondilit (Golfçü dirseği)

– Carpal tünel sendromu

– Postür bozuklukları

– Bazı ortopedik cerrahi girişimler sonrası (artroplasti, bağ tamirleri…)

– Ayak deformiteleri (halluks valgus gibi)

– Tortikolis

Kinezyo bantlama tekniği yaptıracağınız merkezi seçerken nelere dikkat etmek gerekir?

Kinezyo bantlama tekniği yaptıracağınız merkezi seçerken bazı faktörlere dikkat etmek önemlidir. Merkezin uzmanlık alanlarına ve deneyimine bakılmalıdır. Kinezyo bantlama konusunda eğitimli ve sertifikalı terapistlerin bulunduğu bir merkez tercih edilmelidir. Ayrıca, merkezin steril ve hijyenik bir ortamda hizmet vermesi önemlidir. Hastaların bireysel ihtiyaçlarına ve hedeflerine odaklanan bir tedavi planı sunan bir merkez seçilmelidir.

Kinezyo bantlama tekniği  hangi durumlarda kullanılır?

Kinezyo bant kasları destekleyerek; kas yorgunluğunu, kas ağrılarını azaltır, kas tonusunun normale dönmesini sağlar. Vücut sıvılarının akışındaki tıkanıkları azaltarak; kan ve lenfatik dolaşımını arttırır, dokudaki artık kimyasal maddelerin uzaklaşmasına yardım eder ve ödemi azaltır. Artmış doku ısısını ve deri kaynaklı ağrı, rahatsızlık hissini azaltır. Eklem problemlerinin düzeltilmesine yardımcı olarak; eklem hareket açıklığını arttırır, spazm ya da kısalmış kas nedeniyle düzgünlüğü bozulmuş eklemin doğru bir şekilde hizalanmasını sağlar.