Pediatric Clinic

Some neurologists receive subspecialty training focusing on a particular area of the fields, these training programs are called fellowships, and are one to two years.

Zocdoc Overall Rating , based
on 7541 reviews.

Nörolojik Rehabilitasyon Nedir?

Sinir sistemi hasarı sonucu meydana gelen hastalıklara özgün rehabilitasyon olarak tanımlayabileceğimiz Nörolojik Rehabilitasyon; yatak seviyesinden yürüme aşamasına kadar bütün aşamaların fizyoterapist eşliğinde uygulandığı felç, hareket, denge ve duyu bozukluklarının tedavisidir. Bu tedavi kapsamında kas kasılmalarının hafifletilmesi adına ortez, egzersiz, medikal yaklaşımlar ve botoks enjeksiyonu uygulamalar yer alır. Kişide kalıcı hasara ve kas-iskelet sorunlarına neden olabilen nörolojik hastalıkların tedavisi, çok yönlü bir program olan nörolojik rehabilitasyon kapsamındadır.

Nörolojik Rehabilitasyon Uygulamaları Nedir?

Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları, nörolojik rahatsızlıklardan muzdarip yetişkinler ve çocuklar için uygulanır. Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları ile tedavisi yapılabilen sağlık sorunlarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• Multiple Skleroz (MS),

• Amyotrofik Lateral Skleroz (ALS),

• İnme,

• Omurilik Yaralanması,

• Kafa Travması,

• Sinir Yaralanmaları,

• Guillain Barre Sendromu (GBS),

• Kas Distrofisi,

• Yüz Felci,

• Beyin Felci (Serebral Palsi),

• Parkinson Hastalığı,

• Denge Bozukluğu.

Bu sağlık sorunlarının tedavisini amaçlayan bir yaklaşımın yanı sıra, hastaların psikolojik, duygusal ve fiziksel özellikleri de değerlendirmeye alınır. Bunların yanı sıra, eski gücünü kaybederek hareket kabiliyeti sınırlanan, fonksiyonel kabiliyetlerinde azalma ve denge sıkıntıları yaşayan her hasta için özel tedavi programları söz konusu olmaktadır.

Lütfen genel veya tıbbi sorularınız için güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçebilirsiniz. Doktorlarımız acil aramaları cevaplayacak veya geri dönecektir.

Dr Selcan Arpa Klinik

Çalışma Saatlerimiz