PRP

PRP; (Platelet rich plasma)  kişinin vücudundan küçük bir miktar kan alındıktan sonra kanın özel bir işlem ile plazmasının ayrıştırılarak, vücuda enjeksiyon yoluyla geri verilmesi işlemidir. Elde edilen plazma, “platelet” denilen hücrelerden oldukça zengindir. Vücuttaki temel görevi kanın pıhtılaşmasını sağlamak olan plateletler, içerdikleri büyüme faktörleri sayesinde yara iyileşmesinde önemli role sahiptir. PRP tedavisi ile kişinin kendi kanıyla vücudundaki bazı hastalıkları iyileştirmek ve cilt gençleştirmek mümkündür. İlaç yerine kişinin kendi kanının kullanıldığı PRP tedavisinde özellikle çevresel ve genetik faktörlerle birlikte yavaşlayan hücre yenilenmesinin önüne geçilir. PRP; saç dökülmesinden, cilt gençleştirmeye, ağrı tedavisinden, ortopedik pek çok hastalığın tedavisinde kullanılır.

Prp kişinin kendi kanından alınan örneğin belirli işlemlerden geçirilerek protein ve büyüme faktörleri açısından zenginleştirilmiş halidir. Büyüme faktörleri ve proteinler iltihabi süreci ve ağrıyı azaltıp dokunun iyileşmesine yardımcı olan maddelerdir.  PRP tedavileriyle kas iskelet sistemi yaralanmalarında, inflamatuar hastalıklarda başarılı sonuçlar alınabilmektedir. Omuz ağrıları, ön çapraz bağ yaralanmaları, eklem kireçlenmeleri, ayak bileği burkulmalarının tedavisinde PRP’den yararlanılabilir. PRP tedavisinde kullanılan, hastanın kendi kanından alınan numuneden ayrıştırılarak elde edilen sıvı, serum olarak ağrılı veya hassas bölgeye uygulanmaktadır.

Proteinler ve büyüme faktörleri sessiz lokal kök hücreleri aktive ettiğinden plazma sıvısı doğal bir ilaç gibi etki göstererek, yaralanmanın ve zedelenmenin olduğu tendon kıkırdak gibi yapıların iyileşmesini hızlandırır.

PRP’nin ağrı tedavisinde en çok kullanıldığı alanlar nelerdir?

Rektal Ozon Tedavisi

Rektal ozon tedavisinde ozon molekülleri, besinler veya makattan fitil şeklinde verilen ilaçlarda olduğu gibi bağırsak cidarında bulunan hücreler tarafından emilerek kana karışır. Bağırsaktan emilerek kana karışan bütün besinler ve kimyasallar gibi ozon da dolaşımla doğrudan karaciğere gider.
Ozon, karaciğerden geçerken tüm hücreler ozon ile temas etmiş olur. Bu temas sırasında hücrelerin antioksidan kapasiteleri yükselir. Karaciğerde iltihabi bir süreç (hepatit) bulunuyorsa bu iltihabi bir süreç geriler. Buna bağlı olarak karaciğer enzimleri normale döner ve virüs yükü anlamlı derecelerde azalır.
Zararlı bakterileri, virüsleri, mantarları ve protozoayı ortadan kaldırır
Oksijen Metabolizmasını uyarılır.
Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Enflamasyon şiddeti azalır.

Meet Our Doctors

Our administration and support staff all have exceptional people skills and trained to assist you with all medical enquiries. Doctors will be available from 8 am : 12 am , kindly call to confirm your Appointment.

Genel veya tıbbi sorularınız için güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçebilirsiniz.

Doç.Dr.Selcan Yılmaz Klinik

Çalışma Saatlerimiz