WATSU NEDİR ?

Watsu tekniği 1980 yıllarının başında Harold Dull tarafından geliştirilmiştir. Tamamen yeni geliştirilmiş bir tekniktir. Kompleks hareketler içermeyen ancak kolay da olmayan bir teknikdir. Diğer masaj çeşitlerinde masa gibi bir zemin kullanılırken bu teknikte ılık su kullanılmaktadır. Su terapisinin pasif bir formu olarak kabul edilir. Yani hasta pasif konumdadır. Tüm hareketleri terapist uygular.
Bu tekniğin etkisi, bir bebeğin hemen doğum sonrasında yada bir çocuğun düşmesi sonrasında anne kucağında duyduğu huzurun etkisine benzetilebilir.
Ağrı, yük bindirmede kısıtlılık, güçsüzlük gibi nedenlerle karada rehabilitasyon yerine akuatik rehabilitasyonun uygun olduğu düşünülen hastalarda yada ağrı ve kas spazmları nedeniyle germe ve güçlendirme çalışmalarında zorlanılan bir hastada, rehabilitasyon programının başlangıcında Watsu tekniği kullanılabilir

Özellikle;

• ağrı
• spazm
• kısıtlı EHA durumlarında bu teknik göz önüne alınmalıdır.
Watsu tekniğinin kullanılması, hastanın ağrısını ve spazmını azaltacak, eklem hareketlerini arttıracak böylece hastanın egzersizlere ve fonksiyonel aktivitelere daha fazla katılımını sağlayacaktır.
Watsu-Nörolojik Hastalıklar
Hemipleji gibi nörolojik hastalıklarında sıklıkla yumuşak doku kontraktürlerine bağlı EHA kısıtlılığı mevcuttur. Bu kısıtlılık kas tonusu artışı ile birleşince iyileşme sürecini olumsuz etkiler.
Watsu sıklıkla tedavinin başlangıcında yumuşak doku kontraktürlerini düzeltmek ve tonus artışını azaltmak amacıyla kullanılır. Böylece hasta fonksiyonel aktivitelerinde daha başarılı olur.
Watsu motor iyileşme etkisinin yanısıra duyusal algılamada dramatik değişikliklere neden olur.
Ayrıca gövde rotasyonlarının spastisiteyi azaltıcı etkisi olduğundan dolayı spastisite üzerindeki etkiside büyüktür.

Watsu-Ortopedik Hastalıklar

Ortopedik hastalıklarda, egzersizleri ve fonksiyonel aktiviteleri yapmayı engelleyici ağrı, spazm ve EHA kısıtlılığı varlığında Watsu tekniği kullanılabilir.
• Watsu Tekniğinin Yararları
• Eklem hareket açıklığında artış
• Kaslarda gevşeme, relaksasyon
• Spazmda azalma
• Spastisitede azalma
• Ağrıda azalma
• Uzun dönemde gelişen yararları:
• Uyku düzeninde iyileşme
• Sindirimde artma
• İmmün sistemi güçlenme
• Ağrıda daha fazla azalma
• Anksiyetede (kaygı ve bunaltıda) azalma
• Duygusal düzelme

Watsu kabaca, ağrı, tutukluk,kısıtlılık, spazm ve spastisite nedeniyle günlük yaşam aktivitelerini ve fonksiyonlarını yapamayan hastalarda faydalıdır.
Bir çok teknik sadece dokunmaya dayanırken watsu tekniğinde suyun sıcaklık, kaldırma kuvveti, hidrostatik basınç, hareketleri yapmada serbestlik sağlama etkilerinden yararlanılır.
Bu teknik, iletişim ve güven duygusuna yeni bir boyut getirir.

Watsu Tekniğinin Kullanım Alanları

• Travmatik beyin hasarı
• Omurilik yaralanması
• İnme
• Parkinson hastalığı
• Artrit ile giden hastalıklar
• Serebral Palsi
• Kronik ağrı yaratan durumlar
• Fibromiyalji
• Ankilozan spondilit
• Posttravmatik stress bozukluklarında
• Uyku bozukluklarında kullanılabilir.

Lütfen genel veya tıbbi sorularınız için güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçebilirsiniz. Doktorlarımız acil aramaları cevaplayacak veya geri dönecektir.

Dr Selcan Arpa Klinik

Çalışma Saatlerimiz