nöral terapi

Ortopedik Rehabilitasyon

Ortopedik Rehabilitasyon kemik, kas ve bağ dokusunda meydana gelen kırık, çıkık, zorlanma ve yaralanmalar sonrası oluşan ağrı ve kısıtlılıkların giderilmesinde; cerrahi operasyonların, atel, alçı, splintleme uygulamalarının yol açtığı günlük yaşam aktivitelerini zorlaştıran limitli eklem hareketlerinin geri kazandırılmasında ve duruş bozuklukları, kuvvet kayıpları gibi sorunların düzeltilmesinde fizyoterapistler tarafından uygulanan tedaviler bütünüdür.

Ortopedik rehabilitasyon da amaçlanan yalnızca hastayı optimum seviye de iyi etmek değil yapılan tedaviyi de sık sık kontrol ederek korumaktır. Bu tedavinin hastaya uygulanmasındaki asıl amaç iskelet yapısında ortaya çıkan hastalıkların (yumuşak doku zedelenmesi-burkulmalar-kas tendon zorlanmaları- bel fıtığı-boyun fıtığı- kemik kırıkları-çıkık-menisküs yaralanması- ön çapraz bağ yaralanması- kas yırtığı vs.) yol açtığı işlev bozukluklarının ortadan kaldırmaktır. Ameliyat öncesi veya ameliyat sonrası ortopedik rehabilitasyon uygulanılabilir.

Alçı, atel gibi splintleme ya da Cerrahi uygulama sonrasında, mutlaka fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarının uygulanması gerekmektedir. Tedavinin hedefi; hastaya bir an önce normal aktivite düzeyinin yeniden kazandırılmasıdır. Terapist, iyileşme veya komplikasyonlar açısından hastayı sürekli olarak değerlendirmeli ve terapi planını buna göre ayarlamalıdır.

Kırık Rehabilitasyonu

Kemiğin anatomik bütünlüğünün bozulmasına kırık denir. Tedavideki amaç kırığın oluştuğu kemiğin eski, sağlıklı yapısının geri kazandırılması, oluşabilecek scar doku, atrofi ve hareket kısıtlılığının önlenmesini sağlamaktır. Kırık rehabilitasyonunda elektrofizyolojik ajanlar, sıcak uygulamaları ve egzersiz programı uygulanmaktadır. Farklı bölgelerde kırıkların tedavi süreci farklıdır. Bu nedenle her hastaya uygulanan tedavi programı da kişiye özel olmaktadır.

Protez Rehabilitasyonu

Omuz, dirsek, el, bilek, parmak, diz ve kalça protezlerinde amaç ağrıyı gidermek, eklem hareketinin alanını genişletmek, hastanın bağımsızlığını kazanmasına yardımcı olmaktır.

Ortopedik rehabilitasyonda sık görülen rahatsızlıkları şu şekilde gruplandırabiliriz;

El ve El Bileği Rahatsızlıkları

• SLAP Lezyonları
  • Bankart Lezyonu
  • Biseps Tendonu Sorunları